|
-
Prezbiterium, przed konserwacją (fot. Jakub Śliwa)
photos/01.jpg
Zwieńczenie ołtarza, przed konserwacją (fot. Jakub Śliwa)
photos/02.jpg
Demontaż zwieńczenia ołtarza, prace konserwatorskie (fot. Jakub Śliwa)
photos/03.jpg
Demontaż zwieńczenia ołtarza, prace konserwatorskie (fot. Jakub Śliwa)
photos/04.jpg
Demontaż zwieńczenia ołtarza, prace konserwatorskie (fot. Jakub Śliwa)
photos/05.jpg
Po demontażu zwieńczenia, prace konserwatorskie (fot. Jakub Śliwa)
photos/06.jpg
Ściana południowa, przed demontażem stalli (fot. Jakub Śliwa)
photos/07.jpg
Ściana północna, przed demontażem stalli, widoczne otwierane części zaplecek mebla (fot. Jakub Śliwa)
photos/08.jpg
Demontaż stalli na ścianie północnej, odkrycie fryzu heraldycznego w trakcie prac konserwatorskich (fot. Jakub Śliwa)
photos/09.jpg
Ściana północna po demontażu stalli, prace konserwatorskie (fot. Jakub Śliwa)
photos/10.jpg
Fragment ściany północnej po demontażu stalli, widoczne przez warstwy brudu malowidła wcześniejsze od bizantyńskiej dekoracji prezbiterium, prace konserwatorskie (fot. Jakub Śliwa)
photos/11.jpg
Ściana północna po demontażu stalli, zbliżenie, widoczne rysunki wyryte na powierzchni tynku, w trakcie konserwacji (fot. Bożena Żbikowska-Sobieraj)
photos/12.jpg
Odsłanianie herbu odkrytego w trakcie prac konserwatorskich (fot. Bożena Żbikowska-Sobieraj)
photos/13.jpg
Południowa strona apsydy przed konserwacją (fot. Jakub Śliwa)
photos/14.jpg
Fragment sceny "Błogosławieństwo kapłanów"; ze ściany południowej przed konserwacją (przemalowania J. Makarewicza) (fot. Jakub Śliwa)
photos/15.jpg
Fragment sceny "Błogosławieństwo kapłanów"; ze ściany południowej w trakcie konserwacji, po usunięciu przemalowania (fot. Jakub Śliwa)
photos/16.jpg
Fragment sceny „Chrzest Chrystusa” ze ściany południowej przed konserwacją (przemalowania J. Makarewicza) (fot. Jakub Śliwa)
photos/17.jpg
Fragment sceny „Chrzest Chrystusa” ze ściany południowej w trakcie konserwacji, po usunięciu przemalowań (fot. Bożena Żbikowska-Sobieraj)
photos/18.jpg
Północna strona apsydy przed konserwacją (fot. Jakub Śliwa)
photos/19.jpg
Północna strona apsydy w trakcie konserwacji, po usunięciu części zamurowania za ołtarzem widoczna odkryta scena „Ukrzyżowania” (fot. Bożena Żbikowska-Sobieraj)
photos/20.jpg
Południowa ściana prezbiterium, przed konserwacją, widoczne nierówności tynku odwzorowujące ceglany wątek ściany (fot. Jakub Śliwa)
photos/21.jpg
Południowa ściana prezbiterium, w trakcie konserwacji, ceglany wątek gotycki widoczny po usunięciu reperacji Makarewicza (fot. Jacek Sobieraj)
photos/22.jpg
Południowa część sklepienia apsydy, w trakcie konserwacji, widoczna różnica rekonstrukcji Makarewicza (fot. Jacek Sobieraj)
photos/23.jpg
Fragment sceny na ścianie południowej prezbiterium, w trakcie konserwacji, widoczna różnica rekonstrukcji Makarewicza (fot. Jacek Sobieraj)
photos/24.jpg
Fragment sceny „Rozmowa z Samarytanką”na ścianie południowej prezbiterium, w trakcie konserwacji, widoczna różnica rekonstrukcji Makarewicza (fot. Jacek Sobieraj)
photos/25.jpg
Fragment sceny „Wprowadzenie Marii do świątyni”na ścianie południowej prezbiterium, w trakcie konserwacji, widoczna różnica rekonstrukcji Makarewicza (fot. Jacek Sobieraj)
photos/26.jpg
Fragment glifu okna na ścianie południowej prezbiterium, w trakcie konserwacji, widoczna różnica rekonstrukcji Makarewicza (fot. Jacek Sobieraj)
photos/27.jpg
Fragment nad ołtarzem głównym, w trakcie konserwacji, widoczne odkryte fragmenty zachowanego malowidła (fot. Jacek Sobieraj)
photos/28.jpg
Fragment nad ołtarzem głównym, w trakcie konserwacji, odsłanianie zachowanego malowidła (fot. Jacek Sobieraj)
photos/29.jpg
Południowa strona apsydy, w trakcie konserwacji, po usunięciu części zamurowania za ołtarzem widoczna odkryta scena malowidła (fot. Bożena Żbikowska-Sobieraj)
photos/30.jpg
Południowa strona apsydy, w trakcie konserwacji, po usunięciu zamalowania za ołtarzem widoczna odkryta scena malowidła (fot. Bożena Żbikowska-Sobieraj)
photos/31.jpg
Północna strona apsydy, w trakcie konserwacji, po usunięciu zamurowania za ołtarzem widoczna odkryta scena „Zstąpienie do otchłani” (fot. Bożena Żbikowska-Sobieraj)
photos/32.jpg
Południowa strona apsydy, w trakcie konserwacji, po usunięciu zamurowania za ołtarzem widoczna odkryta scena "Narodzenie Chrystusa” (fot. Bożena Żbikowska-Sobieraj)
photos/33.jpg
Ściana wschodnia apsydy, w trakcie konserwacji, odkryte fragmenty dekoracji glifu zamurowanego okna i sceny za ołtarzem, we wnętrzu po wyjęciu desek za obrazem ołtarzowym (fot. Bożena Żbikowska-Sobieraj)
photos/34.jpg
W trakcie konserwacji, odkrywanie zachowanej sceny na południowej części sklepienia (fot. Bożena Żbikowska-Sobieraj)
photos/35.jpg
Ściana południowa, w trakcie konserwacjj, odsłanianie malowideł za stallami (fot. Jakub Śliwa)
photos/36.jpg
Ściana północna, w trakcie konserwacji, usuwanie przemalowań, widoczne różnice rekonstrukcji Makarewicza (fot. Konstanty Kukieła)
photos/37.jpg
Ściana północna, w trakcie konserwacji, oryginalne malowidła po usunięciu przemalowań, uzupełnione ubytki tynku (fot. Jakub Śliwa)
photos/38.jpg
Ściana północna z apsyda, w trakcie konserwacji, oryginalne malowidła po usunięciu przemalowań, uzupełnione ubytki tynku (fot. Jakub Śliwa)
photos/39.jpg
Ściana południowa, w trakcie konserwacji, oryginalne malowidła po usunięciu przemalowań, uzupełnione ubytki tynku (fot. Jakub Śliwa)
photos/40.jpg
Ściana południowa z apsydą, w trakcie konserwacji, oryginalne malowidła po usunięciu przemalowań, uzupełnione ubytki tynku. Widoczny w dolnych partiach pozostawiony fragment rekonstrukcji Makarewicza (fot. Jakub Śliwa)
photos/41.jpg
W trakcie konserwacji. Fragment oryginalnych malowideł po usunięciu przemalowań Makarewicza, ściana południowa (fot. Bożena Żbikowska-Sobieraj)
photos/42.jpg
W trakcie konserwacji. Fragment oryginalnych malowideł po usunięciu przemalowań Makarewicza, ściana południowa. Widoczne zachowane ślady złoceń nimbu (fot. Bożena Żbikowska-Sobieraj)
photos/43.jpg
W trakcie konserwacji. Fragment sceny "Opłakiwanie";, ściana północna. Fotografia w ultrafiolecie. Widoczna fluorescencja przemalowań Makarewicza (fot. Bożena Żbikowska-Sobieraj)
photos/44.jpg
|